Positiv trend för ekologiska mejeriprodukter

19 december 2013
Under det senaste kvartalet, till och med vecka 44 har Arlas försäljning av ekologiska mejeriprodukter ökat med över 20 procent i värde och mer än 12 procent i volym, jämfört med samma kvartal 2012.

- Detta är jätteroligt. Arla har höga ambitioner när det gäller ekologiskt och det betyder mycket för hela Arlas varumärke. Vi har jobbat stenhårt med att åstadkomma detta. Konverteringar, prisväxlingar och kampanjer börjar ge resultat. Den positiva trenden har pågått under en längre tid och startade egentligen under årets andra kvartal. Det är ännu roligare att kunna konstatera att de fyra senaste veckornas försäljning, som alltså inte ingår i den senaste statistiken faktiskt ser ännu bättre ut, säger Ann Freudenthal som är ansvarig för Arlas ekologiska sortiment.

Den positiva trenden för ekologiska mejeriprodukter gäller alla varumärken och jämt över sortimentet, men Arla ökar mer än genomsnittet och tar därmed marknadsandelar.

Nyheten är hämtad från Ekoweb.nu

Fler nyheter